Wednesday, October 6, 2010

Pemain Tiada Pilihan Lain Kecuali Menang! Tegas Penyokong TRW

Melihat prestasi semasa pasukan PKNS sememangnya sukar disekat kecemerlangan mereka sejak bermula saingan piala Malaysia ini. Pasukan yang dilihat adik kepada pasukan utama negeri Selangor ini sentiasa konsisten dalam aksi mereka seperti juga pasukan utama negeri Selangor.

Prestasi Kelantan yang dilihat masih terumbang-ambing setiap kali separuh masa perlawanan dan kembali konsisten separuh masa kedua amat merisaukan seluruh penyokong Kelantan yang mula sejuk dari memasang impian ke final piala Malaysia. Kemenangan keatas PKNS 1-0 di stadium MBPJ 17 september lalu, masih tidak meyakinkan para penyokong prestasi pemain Kelantan ketika ini.

Namun aksi separuh masa kedua ketika Negeri Sembilan ahad lalu dilihat lebih tersusun dan berjaya menarik hati penyokong walaupun masih terdapat kelemahan di barisan penyudah dan pertahanan. Kelantan dilihat tiada pemain yang bijak menghidu peluang gol dan lebih tertumpu kepada gol-gol mudah sahaja, Kelantan dilihat juga tiada pemain yang boleh dikategorikan pemain pembunuh gawang. Norshahrul seolah-olah menghampiri zaman kemerosotannya apabila dilihat tidak lagi berbisa di arena tempatan bersama Kelantan dan antarabangsa bersama Malaysia. Sudah jarang melihat aksi penyudah yang baik didepan gawang dilakukan oleh Norshahrul.

B. Sathiananthan diperhatikan bijak melakukan percaturan menukar posisi Daudsu dan Norfarhan ahad lalu ketika menentang Negeri Sembilan. Mungkin sudah tiba masanya B. Sathianathan mengubah posisi yang sesuai atau meletakkan gandingan yang sesuai untuk Norshahrul yang kini sentiasa dijaga dan dikekang hebat pasukan lawan yang sudah boleh membaca setiap gerak geri Norshahrul.

Akmal Rizal antara pemain dan penyelamat penting pada pasukan Kelantan sejak 4 perlawanan lepas. Badri pula dilihat kurang mencipta peluang gol dan penyudah yang baik. Hairuddin masih lagi mencari prestasi sebenarnya yang sudah mula hilang dan kurang menyengat. Sekiranya prestasi Che Hishamuddin sudah kembali pulih, ketua jurulatih perlu memberi peluang kepada beliau mempamerkan aksinya.

Gandingan S Chanturu dan Norshahrul antara pilihan yang mungkin boleh dipertimbangkan ketua jurulatih kerana S. Chanturu banyak mencipta peluang menarik kepada Norshahrul ketika saingan TM liga super dan keupayaan Zairul Fitree menjaringkan gol pada perlawanan menentang Negeri Sembilan tidak boleh dipandang remeh.

HANYA MENANG SAHAJA MAMPU MEMBERIKAN KEYAKINAN KEPADA KAMI BAHAWA SEMEMANGNYA MASIH ADA HARAPAN UNTUK PIALA MALAYSIA...........JOM PAKAT GI STADIUM........JANGE LUPO DOA & SOLAT ANDA SEBELUM PERLAWANAN BERMULA.............

No comments:

Post a Comment