Friday, December 4, 2009

Red Warrior kena kerja amal


KOTA BHARU - Skuad Kijang yang telah dimantapkan bagi saingan musim depan akan didekatkan dengan rakyat negeri ini melalui pelbagai kerja amal yang telah dirangka sepanjang 2010.

Langkah itu bagi menyemai rasa kecintaan masyarakat terhadap pasukan dan pada masa yang sama merangsang sikap penuh bertanggungjawab di kalangan pemain untuk memenuhi harapan anak negeri.

Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa berkata, bagi membuka lembaran baru bola sepak Kelantan, KAFA akan turut berusaha mengetengahkan dan membimbing bakat baru.

Ini termasuklah asuhan di peringkat kanak-kanak melalui program klinik bola sepak kerana sukan ini boleh turut menjadi kerjaya yang menjamin masa depan.

Bercakap kepada pemberita di sini baru-baru ini, beliau berkata, pihaknya menggalakkan pemain untuk secara berterusan melakukan kerja-kerja amal kerana tidak mahu mereka terpisah daripada masyarakat.

''Merekalah menjadi pendokong utama ke arah kejayaan pasukan dan mereka menaruh harapan yang tinggi.

"Sudah banyak yang kita lakukan sebelum ini seperti program membersih pantai, bumi hijau dan mengumpul dana untuk kebajikan melalui tabung 'We Care'.

"Kita meneruskan program bersifat kebajikan ini kerana selain dari bermain bola atas padang kita mahu pemain menjadi sebahagian dari masyarakat," katanya pada Majlis Ramah Mesra Aidiladha Bersama Warga Tani KADA di Dataran Warisan, Kok Lanas dekat sini.

Pada majlis itu pasukan bola sepak Kelantan diketuai Indra Putra Mahyuddin mengagihkan daging korban kepada 200 penduduk sekitar yang kurang berkemampuan.

Tiga peminat bertuah pula menerima pas masuk percuma ke perlawanan sepanjang musim hadapan iaitu Ruddyfaizal Ismail, Mohd. Ruzlan Che Harun dan Mohamad Abi Zuhaily.

Menurut Annuar, pemain-pemainnya selepas ini akan berkunjung ke Padang, Indonesia bagi menyampaikan sumbangan kepada mangsa gempa bumi di sana pula.

"Tahun hadapan dengan tujuh program amal yang sudah kita aturkan, dijangka setiap bulan pemain-pemain akan terlibat dengan kerja amal," ujarnya.

No comments:

Post a Comment