Sunday, November 29, 2009

Harga Tiket Naik Musim Depan.

Tiket perlawanan bola sepak membabitkan pasukan Liga Super Kelantan di Stadium Sultan Muhamad ke-IV, Kota Bharu dinaikkan kepada RM25 bagi tempat duduk astaka dan RM12 bagi tempat duduk terbuka.

Harga itu dinaikkan untuk saingan liga super, pusingan awal Piala FA dan Piala Malaysia. Bermula peringkat kalah mati kedua-dua kejohanan piala tersebut, KAFA akan menaikkan tiket kepada RM30 bagi astaka dan RM15 bagi tempat duduk terbuka.

Perkara ini disahkan sendiri Datuk Affendi Hamzah yang ditemui Reds-News sebentar tadi di dewan 1, Hotel Juita Premier dalam jamuan Hi-Tea KDN bersama KAFA.

Menurut Datuk Affendi dalam mesyuarat KAFA baru-baru ini, mereka bersetuju untuk menaikkan harga tiket perlawanan Kelantan di Kota Bharu atas beberapa sebab yang tidak dijelaskan.

Selain itu, beliau juga menjelaskan serba sedikit masalah tiket yang berlaku ketika perlawanan suku akhir dan separuh akhir Piala Malaysia tempoh hari dimana KAFA menyedari berlakunya penyelewengan dalam jualan tiket.

Kami menyedari tiket ini diseleweng tanpa pengetahuan kerana kebanyakan tiket tidak diambil melalui KAFA tetapi melalui ejen yang dilantik untuk mencetak tiket. Pihak ini berurusan terus dengan ejen tanpa diberitahu kepada KAFA menyebabkan kami tidak dapat mengetahui masalah sebenar, ujarnya.

Tetapi sebenarnya kami kini sedang berusaha keras mencari idea atau tonik terbaik untuk mengatasi masalah ini dari terus berleluasa.

Justeru itu, jika pihak Kelate.net mempunyai sebarang cadangan dan pendapat, pihak KAFA mengalukan-alukan perkara ini untuk diperhalusi seterusnya membantu KAFA mengatasi penyelewengan tiket.

KAFA juga menyedari masalah ulat tiket tetapi persatuan tidak boleh mengambil sebarang tindakan walaupun terdapat dalam undang-undang untuk mendakwa mereka yang mengambil kesempatan terhadap kefanatikan peminat Kelantan.

Selain harga tiket dinaikkan, KAFA juga sedang berbincang untuk menyediakan satu jenis perkhidmatan yang tidak dapat diberitahu buat masa sekarang dan ianya akan diumumkan pada masa yang sesuai sebelum saingan liga bermula, kata Datuk Affendi sebelum mengakhiri ucapan

No comments:

Post a Comment