Wednesday, December 2, 2009

Kemelut KAFA akhirnya terlerai



KOTA BHARU - Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) akhirnya mengesahkan sudah berpeluang membawa cabaran skuad Kijang bagi saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan apabila kemelut kewangan telah berjaya dileraikan.

Terima kasih kepada penaja-penaja yang telah mematikan kebimbangan KAFA dan penyokong Kelantan dan menghidupkan impian untuk mengejar kejuaraan.

Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa memberitahu, syarat yang dikenakan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) supaya setiap pasukan yang ingin menyertai Liga M mempunyai dana RM2.5 juta akhirnya dapat dilunaskan.

Menurutnya, Kumpulan Al-Hamra sekali lagi akan menjadi penaja utama pasukan The Red Warriors bagi musim 2010 dengan jumlah penajaan RM2 juta.

"Bagaimanapun, kita masih mengharapkan bantuan daripada kerajaan negeri untuk sama-sama membantu dalam membangunkan bola sepak di negeri ini termasuk mengurangkan levi dan meningkatkan prasarana stadium.

''Di samping itu, kita juga mengharap banyak lagi korporat untuk tampil dari segi penajaan," katanya kepada media di sini semalam.

Terdahulu, Annuar menghadiri majlis menandatangani dokumen penajaan bersama antara KAFA dan Yusmira Trading yang diwakili Pengarah Urusannya, Datuk Azlan Mohamad.

Juga dengan sebuah akhbar tabloid yang diwakili oleh Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan Karangkraf, Muhammad Nasir Hamzah .

Pada majlis tersebut KAFA menerima tajaan berjumlah RM200,000 daripada Yusmira dan RM200,000 lagi daripada Kumpulan Karangkraf yang disifatkan Annuar sebagai sangat bermakna ketika KAFA berada dalam keadaan terdesak.

"Kita juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada Air Asia yang sekali lagi bersetuju untuk menaja urusan penerbangan dalam dan luar negara kepada pasukan Kelantan.

"Kerjasama yang terjalin ini sungguh bermakna dan kita pasti mereka (penaja) akan mendapat pulangan melalui pengiklanan," ujarnya.

Jelas Annuar, Kelantan akan terlibat dalam hampir 60 perlawanan peringkat domestik dan antarabangsa termasuk perlawanan persahabatan serta kejohanan peringkat serantau seperti kejohanan Liga Juara-Juara Kelab Liga M dan Liga S yang akan disertai Kelantan bagi musim 2010.

Katanya, ini pastinya akan mendatangkan impak yang cukup baik kepada para penaja dalam meluaskan lagi pasaran perniagaan mereka.

No comments:

Post a Comment