Wednesday, December 2, 2009

‘Ada tak dapat beraksi Liga M’ (nOk kato Kelate la tu )

ENAM pasukan yang diberi tempoh hingga tengah hari kelmarin untuk melengkapkan pendaftaran sudah berbuat demikian tetapi malangnya ada antara mereka yang sekadar mematuhi tuntutan tarikh akhir.

Masih ada negeri yang sebenarnya gagal memenuhi semua syarat pendaftaran seperti ditetapkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tetapi memandangkan tarikh yang ditetapkan sudah tiba, pendaftaran tetap dilakukan walaupun tidak mengikut kehendak.

Sumber badan induk kebangsaan itu ketika dihubungi semalam menjelaskan enam pasukan terbabit iaitu naib juara Piala Malaysia dan Piala FA, Kelantan, Perak, Pulau Pinang, Melaka, Pahang dan kelab Shahzan Muda sudah menghantar pendaftaran masing-masing.

Bagaimanapun, beliau berkata, ada antara enam pasukan berkenaan sebenarnya masih belum melengkapkan syarat seperti ditetapkan badan induk kebangsaan itu dan masa depan mereka kini bergantung kepada Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT).

“Jawatankuasa terbabit akan meneliti semula pendaftaran keenam-enam pasukan berkenaan dan mereka akan membuat keputusan mengenai pasukan mana yang akan ditolak pendaftarannya atau sebagainya.

“Keputusan itu akan diumumkan Pengerusi JKPT, Datuk Che Mat Jusoh selepas mesyuarat yang diadakan esok.

“Saya tidak menolak kemungkinan akan ada pasukan yang ditolak daripada menyertai Liga-M pada musim depan,” kata sumber itu yang bagaimanapun enggan memberitahu identiti pasukan yang masih gagal menepati syarat itu.

FAM memutuskan enam pasukan terbabit perlu menyelesaikan semua hutang tertunggak kepada pemain dan pegawai, tunggakan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) pemain dan pegawai, tunggakan caruman Perkeso, tunggakan cukai pendapatan serta surat jaminan penaja sebelum menyerahkan pendaftaran masing-masing.

Setakat ini, hampir semua enam pasukan itu dikatakan sudah pun menyelesaikan semua yang dituntut FAM tetapi hakikatnya masih ada pasukan yang berdegil.

No comments:

Post a Comment