Monday, November 30, 2009

Ribery dalam senarai Chelsea


LONDON - Franck Ribery kini sah menjadi buruan utama Chelsea pada musim perpindahan Januari depan.

Pemilik The Blues, Roman Abramovich dilaporkan telah mengarahkan ketua eksekutifnya, Ron Gourlay memancing bintang Perancis itu yang kini beraksi dengan Bayern Munich dalam Bundesliga.


Jutawan dari Rusia itu terdesak untuk membawa Ribery ke Stamford Bridge dengan harga £45 juta (RM251.4 juta) sekali gus menjadikannya sebagai pemain paling mahal dalam Liga Perdana England.

Ketika Bayern menegaskan bahawa mereka tiada masalah untuk menjual pemain yang memiliki kontrak sehingga 2011 itu, masa depan Ribery pula dilihat masih belum pasti di Munich.

Minggu ini dia terlepas aksi penting Liga Juara-Juara menentang Maccabi Haifa dan dikatakan kecewa dengan prestasi hambar Bayern dalam kempen Eropah.

Ribery telah lama menjadi buruan beberapa kelab handalan lain termasuk Real Madrid, Barcelona, Manchester United dan Liverpool, namun Abramovich sedia menawarkan gaji mencecah £200,000 (RM1.2 juta) seminggu untuk 'memujuk' Ribery ke Stamford Bridge.

The Blues enggan memenuhi permintaan Munich yang meletakkan harga £60 juta (RM335.2 juta) ke atasnya kerana menganggap ia amat keterlaluan bagi mendapatkan seorang pemain, sebaliknya menawarkan £35 juta (RM196 juta) dengan harapan dapat mencapai persetujuan di sekitar harga £45 juta (RM251.4 juta).

No comments:

Post a Comment