Monday, November 30, 2009

Ancelotti cenderung rangkul kejuaraan Eropah


LONDON: Pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti mendedahkan dia lebih cenderung untuk merangkul kejuaraan Liga Juara-Juara Eropah berbanding Liga Perdana (EPL).

Kejohanan elit di Eropah menjadi keutamaan bagi pengendali The Blues yang kelabnya mampu melebarkan jurang mata ke atas Manchester United sekiranya menewaskan Arsenal.

“Saya sentiasa utamakan Liga Juara-Juara,” kata Ancelotti .yang pernah membimbing AC Milan muncul juara dua kali pada tahun 2003 dan 2007, selain naib juara 2005.

“Kejohanan itu paling penting di dunia. Saya amat tahu kepentingan di England adalah menjuarai EPL.“Situasi berbeza di Itali, mereka mengutamakan kejuaraan Eropah.

“Apabila saya ke sini Roman Abramovic pun tidak katakan pada saya bimbing kelab menjuarai Liga Eropah.

“Dia mahu lihat pasukan dari awal hingga ke akhir musim ini menamatkan semua kejuaraan dengan kedudukan baik. Itu lebih penting padanya.

“Sasaran peribadi saya adalah yang terbaik untuk kelab. Saya mahu terus kekal di sini sehingga pemilik, Roman berasa gembira dengan hasil kerja saya. Membimbing Chelsea adalah tugasan pertama Ancelotti di luar negaranya yang pantas melakukan perubahan dengan rentetan kejayaan dalam EPL.

“Saya orang Itali tapi di sini mental pemain bagus, persekitaran menarik,” kata Ancelotti yang menganggap pasukannya tetap kuat biarpun pasukan itu tidak dapat melakukan pembelian pemain Januari nanti selepas didenda pengharaman melakukan jual beli pemain.

No comments:

Post a Comment