Monday, November 30, 2009

Pahang tunggu lampu hijau FAM (Napok Gayo pO Lepas gtu jah mugO pAhang kaLu kelate lain )

“SETAKAT ini, kami tidak menerima keputusan muktamad Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) berhubung status Pahang dalam saingan Liga M musim depan,” kata Setiausaha Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP), Ahmad Nazri Mat Nor.

Ahmad Nazri berkata, ini kerana pihaknya menerima maklumat, Pahang dikatakan layak beraksi dalam liga berprestij itu menerusi media cetak dan elektronik.

Sebab itu, menurutnya, PBNP menunggu pengesahan bertulis daripada FAM kerana rayuan yang perlu dikemukakan kepada badan induk itu berakhir hari ini.

“Dalam hal ini, keputusan sama ada Pahang dibenarkan beraksi musim depan hanya terjawab apabila FAM mengumumkannya esok (hari ini)

“Setakat hari ini (semalam), kami masih menunggu pengesahan bagi keputusan muktamad walaupun Pahang dikhabarkan boleh beraksi,” katanya semalam.

Namun, Ahmad Nazri percaya Pahang yang sudah menyelesaikan masalah termasuk tunggakan gaji dan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan mendapat kebenaran.

“Apa pun kami menunggu sebelum memutuskan barisan pemain serta jurulatih yang bakal bergandingan musim depan,” katanya.

Pada 25 Oktober lalu, PBNP menyerahkan dokumen pengesahan sejumlah RM555,307 tunggakan caruman KWSP dijelaskan PBNP bagi membolehkan skuad Pahang beraksi.

Selain itu, persatuan berkenaan turut menjelaskan bayaran caruman RM53,828 kepada Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) dan Lembaga hasil Dalam Negeri (LHDN) kira-kira RM6,000.

Sehubungan itu, PBNP berharap dengan menjelaskan tunggakan itu, skuad Pahang yang akan beraksi buat pertama kalinya dalam saingan Liga Perdana beraksi musim depan.

No comments:

Post a Comment