Monday, November 30, 2009

Annuar ada tempoh ‘48 jam’ lag


MAMPUKAH Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) yang dinaungi Presidennya, Tan Sri Annuar Musa menyediakan surat jaminan bernilai RM2.5 juta untuk membolehkan pasukan itu bertanding pada Liga Super musim depan.

Dengan kedudukan kewangan tidak kukuh, selain berdepan denda Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), selain hutang tertunggak sejak 10 tahun lalu menyebabkan Annuar tidak lena tidur.

Sudah pastinya saat genting semakin hampir untuk memastikan pasukan The Red Warriors layak menyertai pertandingan Liga Super, sedangkan kerajaan negeri masih membisu.

Malah Annuar mengakui mempunyai tempoh masa selama ‘48 jam’ sejak semalam untuk membolehkannya mencari alternatif lain bagi mendapatkan surat jaminan bernilai RM2.5 juta seperti disyaratkan FAM.

Dengan berseloroh, Annuar yang tiada pilihan lain mendakwa terpaksa menggunakan dirinya sendiri termasuk syarikat kerjasamanya mengumpulkan dana untuk pasukan Kijang beraksi musim depan.

“Tinggal dua hari lagi, tapi kita belum dapat surat jaminan daripada kerajaan negeri. Saya terpaksa memikir dalam tempoh 48 jam, apa dia alternatif. Walau bagaimana sekalipun menjelang tarikh tutup, kita perlu memenuhi syarat.

“Kita tidak ada pilihan melainkan, mesti memenuhi syarat itu kalau nak beraksi pada Liga Super musim depan,” katanya pada sidang media di Kota Bharu di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri majlis persandingan pemain bola sepak Kelantan, Mohd Daudsu Jamaludin dan pasangannya, Nur Syahmina Rasudin, di Jalan Telipot, semalam.

Katanya, FAM mengenakan banyak syarat sebelum sesebuah pasukan dapat beraksi dalam Liga Super, tapi malang bagi pasukan Kelantan kerana mempunyai hutang lapuk sejak sepuluh tahun lalu.

“Untuk memastikan Kelantan bermain pada Liga Super musim depan mereka perlu menyediakan bajet minima RM2.5 juta atau kalau belum ada wang sebanyak itu, perlu ada surat jaminan daripada kerajaan negeri.

“Ini satu syarat yang berat bagi Kafa kerana kami sudah dua tahun bergerak sendiri. Tahun ini saya sudah mengemukakan permohanan sekali lagi dan kita sudah menghantar wakil mengadakan perundingan secara langsung dengan Setiausaha Agong FAM,” katanya.

No comments:

Post a Comment