Monday, November 30, 2009

Chelsea garang


WOLVERHAMPTON: Pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea kembali mendahului lima mata berbanding pencabar terdekat, Manchester United hasil kemenangan bergaya, 3-0 ke atas Arsenal di Stadium Emirates, awal pagi tadi.

Penyerang utama Chelsea, Didier Drogba memecah kebuntuan apabila menolak mudah bola hantaran lintang Ashley Cole pada minit ke-41 sebelum pertahanan Arsenal, Thomas Vermalen tertolak masuk ke gawang sendiri berpunca gerakan sama Cole, m-45.

Babak kedua menyaksikan tuan rumah cuba menggandakan asakan, namun Drogba yang menambah gol peribadi kedua hasil sepakan percuma cantik, m-86 untuk melengkapkan kemenangan The Blues.

Sementara itu, gol awal Lee Bowyer membantu Birmingham City menang, 1-0 ke atas skuad bergelut, Wolverhampton Wanderers di Molineux, semalam.

Gol kelima Bowyer musim ini meletakkannya selaku pendahulu penjaring terbanyak Birmingham dan melebarkan rentak tanpa kalah Birmingham kepada lima perlawanan, yang terbaik di bawah kendalian Alex McLeish sejak menggantikan Steve Bruce, dua tahun laluIa nyata cara terbaik menyambut ulang tahun kelahiran dan bakal menambah kebimbangan pengurus Wolves, Mick McCarthy mengenai kemungkinan pasukannya akan kembali jatuh ke Liga Kejuaraan.

“Kemenangan ini amat penting bagi kami. Ia perlawanan yang akan menentukan pencapaian musim ini dan untuk mencapai kemenangan hebat dan usaha kami lakukan, ternyata hebat,” kata McLeish.

Gol Bowyer turut membantu menewaskan Fulham, minggu lalu dan jika keyakinan Wolves dalam bilik persalinan makin menurun, apabila bekas pemain tengah Leeds itu melakukan sepakan lambung yang mengelirukan dari jarak 18 meter untuk menewaskan penjaga gol tuan rumah, Marcus Hahnemann seawal minit kedua.

Wolves pula gagal menang selepas lapan perlawanan dan dilihat bergelut ekoran tindakan McCarthy menggugurkan tonggak dilanda kemerosotan prestasi, Greg Halford, m-30 untuk digantikan dengan pemain separa cergas, Michael Kightly.

Tindakan itu mengundang padah apabila pemain sayap terbabit terpaksa dikeluarkan ekoran kecederaan buku lali, m-60.

“Saya memilih pasukan difikirkan mampu menggalas cabaran dan membentuk pasukan mantap. Tapi, ia tidak berlaku,” kata McCarthy. - Agensi

No comments:

Post a Comment