Thursday, November 26, 2009

The Reds terima kegagalan


BUDAPEST - Pengurus Liverpool, Rafael Benitez menerima kegagalan skuad The Reds pada saingan Liga Juara-Juara dengan hati terbuka.

Jelas Benitez, kegagalan itu berpunca daripada kesilapan mereka sendiri sehingga menyebabkan juara edisi 2005 itu tersingkir daripada saingan kalah mati.

Awal pagi semalam, Liverpool menewaskan Debrecen 1-0 hasil jaringan tunggal David Ngog, namun kemenangan itu dianggap sudah tidak bermakna lagi apabila Fiorentina menundukkan Lyon 1-0.

Kemenangan Fiorentina itu menyaksikan mereka mengikut jejak Lyon yang terlebih dahulu mengesahkan slot ke saingan kalah mati.

"Prestasi kami begitu baik dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Mungkin atas sebab itulah semua pihak menganggap kami akan mudah melayakkan diri dalam semua pertandingan.

"Kami sememangnya kecewa, kami tahu kami perlu menang ke atas Debrecen dan kami telah melakukannya tetapi kita tidak boleh ubah apa yang berlaku di Fiorentina. Sekurang-kurangnya kami dah buat kerja kami," kata Benitez.

Benitez kini menukar fokusnya untuk aksi bertemu Everton dalam kempen Liga Perdana England Ahad ini dan dia ternyata gembira dengan sumbangan Steven Gerrard dan Fabio Aurelio pada perlawanan awal pagi semalam.

"Kami perlu positif dan fikirkan untuk pertandingan yang lain. Perlawanan seterusnya bertemu Everton dan kemudian kami akan beraksi dalam Piala UEFA (Liga Europa).

"Kami juga sudah mendapat khidmat Gerrard yang pulih sepenuhnya. Aurelio juga telah kembali," jelas Benitez. - Agensi

No comments:

Post a Comment