Sunday, November 22, 2009

Gaji naik...


KOTA BHARU – Selepas mempamer aksi yang memberangsangkan, kesemua pemain Kelantan yang kekal beraksi bersama skuad kijang pada musim depan akan menerima kenaikan gaji.

Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa berkata, kenaikan itu berdasarkan kepada prestasi yang ditunjukkan oleh pemain terbabit pada pemain musim lalu.

Beliau bagaimanapun tidak menjelaskan jumlah kenaikan gaji pemain-pemain terbabit.

Menurut Annuar, kenaikan gaji itu sebagai suntikan semangat kepada pemain Kelantan supaya berusaha lebih keras dan menunjukkan prestasi yang lebih baik pada musim depan.

“Saya kagum dengan semangat pemain-pemain kita yang masih ingin berjuang bersama Kelantan walaupun mereka tidak dijanjikan kenaikan gaji ketika menyambung kontrak masing-masing.

‘‘Hari ini, saya mengumumkan gaji kesemua pemain Kelantan yang beraksi dengan skuad ini pada musim lalu dinaikkan pada musim depan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis memperkenalkan pemain dan melancarkan pasukan Liga Super Kelantan 2010, semalam.

Majlis tersebut diadakan penuh meriah dengan kehadiran lebih 3,000 penyokong setianya.

Pada musim lepas, Kelantan menunjukkan prestasi yang amat memberangsangkan apabila layak ke perlawanan akhir Piala Malaysia dan FA walaupun pertama kali beraksi di Liga Super.

Pun begitu, Kelantan gagal untuk menamatkan kemarau menjulang kedua-dua piala terbabit apabila tewas di perlawanan akhir kepada Selangor dan Negeri Sembilan.

Bagi musim ini, Kelantan telah membuat persiapan awal dengan membarisi beberapa pemain baru yang berstatus bintang seperti

Nurshahrul Idlan Talaha, Syed Adney Syed Hussein, S. Subramaniam, S. Chanturu, Azizi Mat Rose, Shakir Shaari dan Akmal Rizal Rakhli.

Ia sebahagian daripada usaha pasukan tersebut untuk mencapai sasaran tiga piala musim depan.

Anuar berkata, Kelantan merupakan antara pasukan terawal mengesahkan pemain-pemain yang akan beraksi dalam saingan Liga Super musim depan.

Malah, katanya, beliau percaya skuad Kelantan mantap dengan mengambil beberapa pemain berpengalaman bagi mem perbaiki kelemahan dalam skuad itu sebelum ini.

“Saya berharap pemain-pemain Kelantan menunjukkan disiplin tinggi dan tidak terjebak dengan gejala-gejala yang boleh merosakkan pasukan seperti menjual perlawanan dan menerima rasuah.

‘‘Saya menaruh harapan pemain Kelantan dapat memenuhi sasaran memburu kejuaraan pada musim depan,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment