Friday, January 1, 2010

PBSNT terpaksa bayar denda angkara penyokong Terengganu (Betuk ke?? atau sekadar mulut shj tuk Kaburkan mata org lain!!)

PERSATUAN Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) terpaksa membayar hukuman denda hampir RM100,000 akibat tindakan liar penyokong Terengganu sepanjang kempen Liga Malaysia (Liga M) 2009.

Setiausaha PBSNT, Abdullah Salleh berkata, pihaknya terpaksa membayar hukuman denda tersebut kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) atas perbuatan penonton membaling mercun atau objek kepada pengadil atau pemain dari pasu- kan lawan.

"Kita berharap biarlah penonton atau penyokong dapat menjaga kela- kuan mereka kerana FAM akan menggandakan jumlah denda sekira- nya perbuatan itu berulang lagi pada musim baru ini," katanya.

Abdullah berkata, PBSNT telah membuat keputusan iaitu mulai musim 2010 ini, semua tiket untuk perlawanan Piala FA, Liga Super dan Piala Malaysia akan dijual di kaunter stadium.

Beliau berkata, langkah itu bagi mengelakkan tiket perlawanan palsu dijual kepada penonton oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Abdullah berkata, alat khas yang boleh mengesan kesahihan tiket akan ditempatkan di semua pintu masuk di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada setiap perlawanan nanti.

Menurut beliau, FAM mendapati tiket palsu berleluasa di beberapa buah negeri termasuk di Terengganu sejak beberapa tahun lepas.

"Jadi kalau ada peminat yang kena tahan di pintu masuk, kita tidak akan bertanggungjawab, dan kita harap peminat beli tiket di kaunter," kata- nya.

Abdullah menambah, PBSNT juga mengambil keputusan mengekalkan harga tiket iaitu RM10 untuk tempat terbuka dan RM20 untuk tempat berbumbung bagi kempen Liga M musim ini.

"Anggota pasukan keselamatan akan ditambah pada setiap perlawa- nan dan mereka tidak akan teragak- agak mengambil tindakan terhadap peminat yang membaling mercun atau objek ke tengah padang," jelas- nya.

Beliau berkata, PBSNT berjaya memperoleh hasil kutipan tiket sebanyak hampir RM100,000 pada saingan Liga Perdana musim lalu.

No comments:

Post a Comment