Wednesday, December 30, 2009

Belang Tevez makin terserlah di bawah Mancini

WOLVERHAMPTON, England - Jaringan dua gol Carlos Tevez menyaksikan kemenangan kedua Manchester City di bawah pengurus baru, Roberto Manchini yang menumpaskan Wolves 3-0 dalam Liga Perdana England, semalam.

Penyerang Argentina itu membolos gawang pada minit ke-33 sebelum pemain tengah Sepanyol, Javier Garrido memperdayakan Wolves sekali lagi dengan tendangan percuma menakjubkan pada minit ke-69 pada perlawanan yang berlangsung di Molineux dalam suasana sejuk itu.

Tevez yang juga bekas pemain hadapan Manchester United itu turut mengungguli permainan dengan meledakkan satu lagi gol buat City yang sebelum ini dikritik kerana pertahanannya yang lemah, menjadikan kemenangan kedua berturut-turut di bawah pengurus baru dari Itali itu,

Craig Bellamy turut dilihat mampu meletakkan pasukan pelawat di hadapan lebih awal, namun percubaan jarak dekat terkena palang gol sebelum membantu Tevez menjaringkan gol pembukaan.

Kemenangan itu menyaksikan kedudukan City menyamai mata dengan pasukan tangga kelima liga, Aston Villa.

Sementara itu, pemain Wolves, Chris Iwelumo dan Kevin Doyle juga hampir memberikan jaringan buat tuan rumah sebelum jaringan Garrido memberikan City sedikit kelegaan.

Bellamy yang terlepas peluang menjaringkan gol pada awalnya akhirnya berjaya menerobos pertahanan, Jody Craddock sebelum mengumpan boa kepada Tevez yang mudah memperdayakan penjaga gol Amerika Syarikat, Marcus Hahnemann.

No comments:

Post a Comment