Thursday, December 10, 2009

T-Team kecewa

T-TEAM dan Negeri Sembilan berputih mata apabila Hairuddin Omar sah menjadi pemain Kelantan semalam.

Penyerang berusia 30 tahun yang sebelum ini melahirkan hasrat kembali ke pangkuan T-Team selepas membantu Negeri Sembilan meraih kejuaraan Piala Malaysia, menunggu sehari sebelum tarikh terakhir pendaftaran pemain untuk memberi persetujuan mewakili pasukan negeri Che Siti Wan Kembang.

Pemain kelahiran kampung Saujana, Setiu, itu mengaku terkilan kerana tidak dapat bersama rakan sepasukan T-Team yang bersama-sama berusaha menjadi naib juara Liga Perdana dan seterusnya layak ke Liga Super.

“Kalau boleh saya memang mahu kembali ke negeri kelahiran saya walaupun pihak pengurusan Negeri Sembilan juga memberi tawaran menarik untuk terus bersama mereka dalam musim baru Liga Super.

“Namun, apakan daya pihak pengurusan T-Team dan saya tidak dapat mencari kata sepakat dalam hal ini dan saya terpaksa mencari jalan lain untuk meneruskan kerjaya bola sepak saya,” katanya sebelum berlepas ke Bangkok, Thailand untuk menyertai latihan bersama rakan sepasukan Kelantan yang lain.

Beberapa hari sebelum itu, penolong pengurus T-Team, Rosdi Awang, berkata pihak pengurusan pasukan menutup pintu kepada Hairuddin untuk kembali menyertai pasukan Persatuan Bola Sepak Daerah Kuala Terengganu itu.

“Kami sudah memberi banyak ruang dan masa kepada Hairuddin untuk pulang menandatangani perjanjian baru selepas tamatnya pertandingan Piala Malaysia namun dia seperti tidak berminat berbuat demikian.

“Akhirnya, kami terpaksa membuat keputusan untuk tidak lagi menerimanya kerana terpaksa memikirkan nasib dan hala tuju pasukan yang mungkin memerlukan pemain baru mengambil tempat pemain berkenaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment