Saturday, December 12, 2009

Skuad ATM diberi tempoh semusim


SKUAD Angkatan Tentera Malaysia (ATM) hanya diberi tempoh semusim untuk mencapai kejayaan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, sasaran itu dianggap boleh dicapai memandangkan ATM bagi musim 2010 ditunjangi oleh 14 pemain 'luar'.

"Saya beri mereka satu musim saja untuk berjaya. Saya mahu mereka menjadi juara dalam mana-mana kejohanan yang disertai sama ada Liga Perdana, Piala FA atau Piala Malaysia.

"Jika gagal, saya rasa inilah saja pertaruhan terakhir yang saya berikan untuk skuad ATM ini," katanya ketika melawat sesi latihan skuad ATM di Bukit Jalil baru-baru ini.

Sasaran itu dibuat bersandarkan nama-nama besar yang dibawa masuk ke dalam skuad ATM musim ini antaranya Khalid Jamlus, V. Saravanan, Ahmad Tharmini Saiban, Chan Wing Hoong, Nasril Nourdin, Danial Fadzly Abdullah dan Nafuzi Zain.

Bagi memantapkan pasukan, Ahmad Zahid berkata, skuad ATM yang dibimbing Razali Alias, Zulhamizan Zaka- ria dan Rashid Hassan itu akan meng- adakan empat perlawanan persahabatan sepanjang kunjungan mereka ke Perth, Australia dari 14 hingga 24 Disember ini.

"Di sana, kita akan menentang empat kelab Australia. Ia bagus untuk memastikan para pemain kita dapat membiasakan diri berhadapan dengan pasu- kan luar.

"Selepas pulang, kita akan terus sambung latihan di Padang MSN ini dan kita menggunakan Stadium Selayang sebagai gelanggang sendiri," jelasnya.

Skuad ATM yang mula berlatih sejak 1 Disember lalu turut dibarisi 11 pemain dari kalangan anggota ATM sendiri bagi melengkapkan senarai 25 pemain untuk beraksi dalam Liga Perdana 2010 bermula 11 Januari depan.

No comments:

Post a Comment