Sunday, December 6, 2009

Remaja perempuan mangsa keenam banjir di Terengganu

KUALA TERENGGANU 5 Dis. - Remaja perempuan berumur 14 tahun menjadi korban terbaru banjir gelombang ketiga yang melanda Terengganu sejak Selasa lalu.

Norsahirah Ismail, yang merupakan remaja Orang Kurang Upaya (OKU) yang menghidap sawan sejak kecil dipercayai lemas setelah terjatuh di kawasan rumahnya di Kampung Banggol Nyior Tepoh, di sini, yang dinaiki air setinggi satu meter.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, ACP Zamri Shamsuddin berkata, kejadian berlaku ketika keluarga mangsa sedang bersiap sedia untuk berpindah ke Sekolah Kebangsaan Kompleks Gong Badak, kira-kira pukul 8.40 pagi tadi.

"Norsahirah dipercayai terjatuh ke dalam air ketika berada di tangga dekat pintu belakang rumah. Sebaik menyedari kehilangannya, anggota keluarga beliau memulakan gerakan mencari dan menemui mangsa yang tenggelam di dalam air kira-kira 15 minit kemudian,” katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Zamri berkata, keluarga mangsa cuba memberikan bantuan kecemasan namun remaja itu dipercayai telahpun meninggal dunia. Mayat dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk bedah siasat.

No comments:

Post a Comment