Saturday, January 9, 2010

Terengganu mahu'ratah' Kelantan


IRFAN BAKTI (kiri) memantau latihan skuad Terengganu semalam menjelang perlawanan pertama Liga Super 2010 menentang Kelantan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam ini.GELOMBANG yang dicetuskan Kelantan pada musim lalu sedikitpun tidak mengerunkan pengendali Terengganu, Irfan Bakti menjelang pertembungan dua pasukan berjiran itu pada aksi pembuka musim Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasaruddin Shah, Kuala Tereng- ganu malam ini.

Sebaliknya, Irfan yang menggantikan Ken Worden sebagai jurulatih Terengganu musim ini bertekad untuk menjadikan Kelantan sebagai mangsa pertamanya dalam kempen Liga Super.

Sambil mengakui akan kekuatan yang dimiliki skuad kendalian B. Sathianathan itu, Irfan juga enggan memperkecilkan kredibiliti anak buahnya yang diibaratkan cukup pakej di setiap posisi.

"Ini adalah perlawanan pertama saya bersama Tereng- ganu dalam Liga Super dan secara kebetulannya, kami akan menentang Kelantan, iaitu pasukan yang muncul naib juara Piala Malaysia.

"Jadi, amat penting untuk kami mengutip tiga mata pada perlawanan sulung ini bagi memberikan semangat tambahan kepada pemain sebelum mengharungi musim penuh mencabar tahun ini," jelas Irfan.

Dalam pada itu, Irfan yang merupakan bekas jurulatih Perlis dan Negeri Sembilan mahu menggunakan segala kelebihan yang ada dalam pasukannya untuk menjinakkan Kelantan di halaman sendiri.

"Saya jangkakan perlawanan ini akan menjadi tumpuan kerana Terengganu dan Kelantan adalah dua pasu- kan berjiran.

"Bagaimanapun, kelebihan akan memihak kepada kami kerana akan beraksi di gelanggang sendiri. Jadi, saya harap semua pemain mampu memberikan aksi terbaik di hadapan penyokong sendiri.

"Bagi Kelantan sendiri, walaupun mereka mempunyai ramai pemain bintang, namun pasukan itu masih berdepan kesukaran untuk mencari keserasian. Peluang inilah yang akan kami gunakan pada perlawanan sulung malam esok (ini)," tambahnya.

Enggan mengesahkan kesebelasan utamanya, Irfan bagaimanapun bakal mempertaruhkan sentuhan penyerang kebangsaan, Abd Manaf Mamat di jentera serangan untuk bergandingan bersama Wan Mohd Aliff Wan Jasni ataupun Mohd. Firdaus Faudzi.

Mohd. Ashaari Shamsuddin dan Tengku Hazman Raja Hassan pula bakal mengemudi jentera tengah dengan kapten Marzuki Yusof bakal bergandingan dengan bekas pemain Kedah dari Sabah, Roony Harun dan Mohd. Sharbinee Allawee akan bertindak sebagai penjaga gol.

"Dengan kehadiran beberapa pemain baru dan kualiti yang ada pada bintang muda, saya yakin kami mampu mengutip mata penuh pada perlawanan sulung ini," kata Irfan.

No comments:

Post a Comment