Tuesday, June 28, 2011

Taiwan gentar Safee


SKUAD Harimau Malaya perlu menampilkan corak permainan berbeza sekiranya mahu mencipta kemenangan apabila berdepan Taiwan, malam esok.

Malah sekiranya kata-kata ketua jurulatih Taiwan, Lo Chih-Tsung diambil kira, Malaysia mungkin berdepan kesukaran mencipta kemenangan seandainya bergantung kepada pemain dan mengamalkan corak permainan sama ketika menjulang Piala Suzuki AFF penghujung tahun lalu.


“Saya sudah meneliti permainan Malaysia ketika memenangi kejohanan serantau itu. Mungkin dua pemain penyerang Malaysia akan memberikan sedikit kesukaran kepada kami,” katanya merujuk kepada Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd Safee Sali.

Beliau bagaimanapun lebih bimbangkan kehadiran Mohd Safee kerana pada pandangannya penyerang Pelita Jaya FC itu mempunyai rembatan kencang.


Namun secara keseluruhan, Chih-Tsung yang menjadi ketua jurulatih Taiwan sejak 2009 meramalkan perlawanan menentang Malaysia adalah sesuatu yang sukar bagi pemainnya yang kebanyakannya bertaraf amatur, namun berjanji akan memberikan aksi terbaik untuk membolehkan perlawanan timbal balik di laman sendiri memihak kepada mereka.


“Kami sudah menjalani latihan pusat hampir sebulan dan beberapa minggu lalu kami menjalani latihan pusat di Korea Selatan serta mengadakan beberapa perlawanan persahabatan sebagai persediaan,” katanya yang turut menjelaskan lebih separuh daripada pemain yang dibawanya adalah pelajar berusia bawah 25 tahun.

Chih-Tsung turut meramalkan keadaan cuaca yang lebih panas berbanding negaranya akan mempengaruhi persembahan pasukannya walaupun pernah beraksi di Malaysia pada Piala Cabaran AFC, Mac lalu.


Walaupun enggan mendedahkan strateginya, Chih-Tsung dijangka mengamalkan corak permainan bertahan dengan mengharapkan kelebihan beraksi pada aksi timbal balik di laman sendiri, Ahad ini.

No comments:

Post a Comment