Thursday, June 30, 2011

Malaysia Perlu Waspada Ke Taiwan

Tahniah dan syabas diatas kemenangan tipis Malaysia ke atas Taiwan 2-1 pada malam tadi. Jaringan Safiq Rahim dan Aidil Zafuan hanya mampu memberi sedikit kelegaan kepada para pemain yang jelas kelihatan sugul dengan keputusan ini tadi.

Sebagai sebuah pasukan yang sedang meningkat naik pelbagai kritikan dilempar oleh para pengkritik handalan negara namun sikap jurulatih Rajagopal yang tenang dan sudah mengesan kelemahan sejak awal separuh masa kedua serta akur skuad yang tampil pada malam tadi tidak mempamerkan aksi sebenar mereka.

Ketiadaan Norshahrul Idlan Talaha yang bijak mengatur serangan sedikit sebanyak merencatkan jentera serangan negara kerana Safee Sali dan Fakri Saarani kurang menyengat mencipta peluang gol manakala pemain lain terlalu berhati-hati menyusun rentak perlawanan.

Keputusan pada malam tadi berjaya mengejutkan Taiwan dan pasukan Asia yang lain untuk tidak lagi memandang rendah keupayaan pemain Malaysia meskipun para pemain Malaysia tiada yang tersenarai dalam aksi perlawanan AFC atau kelab-kelab ternama dunia.

Tahniah sekali lagi kepada seluruh penyokong Malaysia yang berjaya mengembalikan kegemilangan bolasepak Malaysia. Sama-sama kita mengangkat maruah bolasepak negara kita.

No comments:

Post a Comment