Sunday, August 14, 2011

‘Serah Tevez, kami lepaskan Nasri’


Arsenal sekali lagi membuat kejutan apabila memberitahu kepada kelab mewah Liga Perdana England, Manchester City supaya ‘menyerahkan’ Carlos Tevez jika berhasrat memikat Samir Nasri.

“Serahkan Tevez jika mahukan Nasri,” tegas pengurus Arsenal, Arsene Wenger.

Tevez dilaporkan mahu keluar dari City pada musim panas ini dan Wenger yang tertekan untuk membeli pemain bertaraf bintang, secara tiba- tiba membuat tawaran tersebut.

Pemain sayap, Nasri berharap agar dapat berhijrah ke City yang menjanjikannya kontrak bernilai £180,000 (RM878,172) seminggu.

Namun, The Gunners bakal kehila- ngan ketua pasukan, Cesc Fabregas yang mahu beraksi bersama bekas kelabnya, Barcelona dan Wenger pula kini dikatakan sengaja menangguhkan perjanjian dengan City sambil berharap dapat menyambar Tevez melalui pertukaran.

The Gunners juga dikatakan sanggup mengeluarkan sedikit dana bagi menampung harga bintang Argentina yang bernilai £50 juta (RM243 juta) itu.

Sekiranya perpindahan itu berjaya, Arsenal bakal membelanjakan sekitar £25 juta (RM121 juta) hasil penjualan Nasri yang mempunyai baki setahun sebelum dilepaskan secara percuma pada musim panas ini sekiranya tidak menandatangani kontrak.

Bagaimanapun, Arsenal berharap dapat menandatangani pemain City itu dengan yuran perpindahan bawah £10 juta (RM48 juta).

Tevez dilaporkan mahu meninggalkan City supaya dapat bersama kelu- arganya yang berada di Argentina.

No comments:

Post a Comment