Saturday, August 13, 2011

Perak rayu campur tangan Sultan

PERAK mengguna segala saluran termasuk merayu kepada Presiden FAM, Sultan Ahmad Shah terhadap penggantungan tujuh perlawanan sejak 18 Julai lalu kepada lima tonggaknya.

Pengurus pasukan, Khairul Azwan Harun berkata langkah itu diambil kerana Perak mahu melihat keadilan diberikan terhadap kepada pemain terbabit iaitu Shahrulnizam Mustafa, Akmal Rizal Ahmad Rakhili, Nasril Nourdin, Mohd Syazwan Roslan dan Azmeer Yusof.


Kelima-lima pemain dikenakan tindakan itu oleh Jawatankuasa Tatatertib kerana mengeluarkan kata-kata kesat terhadap pengadil selepas perlawanan Liga Super dengan Sabah di Stadium Lumut 19 Mei lalu serta kelewatan menjawab surat pertuduhan.

Khairul Azwan yang juga Bendahari Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa) berkata, dua surat rayuan sudah dikemukakan kepada FAM termasuk kepada Presiden FAM.


“Kami berasa hukuman yang dikenakan itu terlalu keras serta tidak setimpal dengan kesalahan yang mereka lakukan.


“Memang saya mengakui pemain terbabit ada melemparkan kata-kata kesat terhadap pengadil tetapi tiada sebarang sentuhan fizikal berlaku ,”katanya.

Pengurus Seladang itu mengaku Perak bakal terhimpit jika hukuman itu tetap dilaksanakan kerana Perak hanya dapat menggunakan khidmat pemain terbabit hanya di peringkat suku akhir itupun jika Seladang layak.


Justeru beliau mengharapkan campur tangan daripada Sultan Ahmad Shah untuk menyelesaikan kemelut yang mengancam perancangan dan impian Perak untuk melakar kejayaan dalam piala berprestij itu.

“Apa yang penting ialah Pafa mahu pemain terbabit diberikan peluang untuk menyatakan versi mereka kepada FAM,” katanya.

No comments:

Post a Comment