Thursday, August 11, 2011

Chelsea sedia korban Benayoun

Chelsea masih tidak mahu menyerah kalah bagi mendapatkan khidmat perancang Tottenham Hotspur (Spurs), Luka Modric.

Bagi merealisasikan impian mereka itu, Chelsea bersedia mele- paskan pemain tengahnya, Yossi Benayoun sebagai pertukaran.

Berita itu pasti dianggap satu perkhabaran gembira buat pengurus Spurs, Harry Redknapp.

Ini kerana Redknapp telah lama teruja dengan kelibat pemain tengah Isreal itu dan menunjukkan minatnya untuk melamar Benayoun apabila dia meninggalkan Liverpool tahun lalu.

Benayoun yang berhijrah ke Stamford Bridge dilihat masih gagal memberikan impak disebabkan masalah kecederaan di baha- gian tumit kaki.

Pada Siri Jelajah Chelsea di Asia bulan lalu, dia telah menunjukkan prestasi cemerlang, namun pengurus baharu The Blues, Andre Villas-Boas sanggup mengorbankan bekas pemain West Ham United itu untuk mendapatkan Modric.

Sejak tiba dari FC Porto pada Jun lalu, Villas-Boas sering kali bercakap mengenai keupayaan pemain yang mampu mengikut corak permainan yang diterapkannya.

Sekalipun Benayoun dilihat berada dalam kelompok pemain yang dimaksudkan, Villas-Boas tidak ada pilihan lain kecuali membuat pertukaran pemain dengan Spurs jika dia tetap mahu mengikat Modric.

Justeru, Benayoun dianggap sebagai calon terbaik buat Villas- Boas untuk membuat pertukaran pemain.

Terdahulu, Spurs telah menolak tawaran Chelsea sebanyak dua kali.

Kali pertama, mereka menolak bidaan berjumlah £22 juta (RM109 juta) dan keduanya, sebanyak £27 juta (RM134 juta).

Spurs tetap yakin mereka mampu menghalang Chelsea daripada mengikat Modric untuk tempoh sekurang-kurangnya satu musim.

Namun dengan tawaran terbaharu Chelsea dan Modric juga nekad untuk meninggalkan White Hart Lane, Spurs dijangka mele- paskan pemain antarabangsa Croatia itu.

No comments:

Post a Comment