Wednesday, September 22, 2010

Sathia Berang Pemain Lalai


KOTA BAHARU – Ketua jurulatih Kelantan, B. Sathianathan kecewa dan berang dengan aksi pasukannya, yang gagal mengutip mata penuh walaupun mendahului KL Plus 3-1 sehingga minit akhir pada perlawanan Piala Malaysia, kelmarin.

Bagi jurulatih itu, kelalaian pemain sehingga membolehkan KL Plus menyumbat dua gol untuk keputusan 3-3, pada minit ke-90 dan ke-91, sukar diterima.

“Saya tidak salahkan seorang dua pemain tetapi semua. Kita sudah menang tetapi memberikan kemenangan kepada pelawat, sehingga akhirnya kita seri.

“Pemain ghairah mahu menyumbat gol yang banyak tanpa pedulikan keadaan di barisan pertahanan, sehingga KL Plus menyumbat dua gol pada minit terakhir perlawanan. Ini tidak sepatutnya berlaku,” katanya selepas aksi di Stadium Sultan Muhammad IV.

Keputusan tersebut meletakkan Kelantan di tangga kedua dalam Kumpulan A, di belakang Negeri Sembilan, selepas hanya mengutip empat mata selepas tiga perlawanan.

Sebelum ini, Kelantan tewas 0-1 kepada Negeri Sembilan dan menang tipis 1-0 ke atas PKNS Selangor. Selepas perlawanan tersebut, penyokong Kelantan yang kecewa, berkumpul di depan stadium meminta Sathianathan.

Sathianathan tidak bercadang merehatkan mana-mana pemain pada perlawanan seterusnya, sebaliknya menuntut mereka mempamerkan aksi berbisa.

Sementara itu pengurus KL Plus, Husni Md Yusof menyifatkan keputusan seri 3-3 sangat bermakna buat pasukannya.

“Inilah bola sepak. Keadaan boleh berubah walaupun pada minit-minit terakhir. Syabas kepada pemain, kami yang bersungguh-sungguh bagi mengelakkan tewas ditempat lawan,” katanya.

Kejayaan mengikat Kelantan tidak mengubah kedudukan KL Plus, yang kekal di tempat keempat Kumpulan A dengan dua mata.

No comments:

Post a Comment