Monday, September 20, 2010

Pamer aksi terbaik - Sathia


KETUA Jurulatih Kelantan, B. Sathianathan menuntut anak-anak buahnya mempamerkan aksi terbaik ketika melayan kunjungan KL Plus pada aksi Kumpulan A Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Bharu malam ini.

Menurutnya, perlawanan ini sangat penting dalam menentukan hala tuju pasukan itu pada saingan Piala Malaysia musim ini.

"Ini merupakan perlawanan hidup mati buat Kelantan, justeru itu tiga mata harus diraih jika mahu layak ke pusingan seterusnya.

"Beraksi di tempat sendiri harus digunakan sebaik mungkin untuk mengumpul mata penuh. Jadi pemain perlu memberikan aksi yang terbaik pada perlawanan malam esok (ini)," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Tambah beliau, walaupun turun tanpa kelibat pemain sayap lincah, Nor Farhan Mohammad yang mengalami kecederaan, beliau tetap yakin dengan barisan pemain yang bakal menggantikannya.

"Saya ada banyak pilihan pemain dan kesemuanya bersedia untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh Farhan.

"Untuk perlawanan ini saya mengharapkan sentuhan kapten pasukan, Indra Putra untuk terus memberikan motivasi dan membimbang rakan-rakan sepasukan," ujarnya.

Sathianathan berkata, beliau akan menurunkan kesebelasan yang sama ketika menentang Selangor PKNS pada Jumaat lalu.

Katanya, pemain-pemain terbabit mempamerkan aksi yang membanggakan termasuk penjaga gol, Syed Adney Syed Hussein.

Dalam pada itu, menurut beliau, kemampuan lawan yang bakal dihadapinya juga tidak boleh diragui kerana mereka telah mempamerkan aksi terbaik ketika menentang juara bertahan Negeri Sembilan Jumaat lalu.

Jelasnya, pasukan itu memiliki pemain yang cukup berpengalaman seperti Julaizi Sameon, Irwan Fadli Idrus, Khairul Nizam Shahbudin dan beberapa pemain muda yang berbakat yang mampu menjadi penghalang buat Kelantan untuk meraih tiga mata.

"Kita hormat KL Plus. Mereka sebuah pasukan yang hebat, lihat sahaja pada perlawanan lalu di mana mereka hampir-hampir mengecewakan Negeri Sembilan," katanya.

No comments:

Post a Comment