Wednesday, August 24, 2011

Redknapp bertegas

Pengurus Tottenham Hotspur, Harry Redknapp menegaskan pemain tengah Croatia, Luka Modric tidak akan dibenarkan meninggalkan kelab itu untuk menyertai Chelsea dan mendedahkan dia akan ditawarkan kontrak baru selepas pintu perpindahan pemain berakhir.

Redknapp berkata, selepas kecundang 0-3 di tangan juara bertahan, Manchester United awal pagi semalam bagi aksi pertama Spurs dalam kempen Liga Perdana Inggeris.


Modric menjadi buruan Chelsea sepanjang musim panas ini dan pemain itu secara terbuka mengaku ingin berpindah ke Stamford Bridge.

Bulan lalu, Modric bertemu pengerusi kelab, Daniel Levy dan pegawai Tottenham menegaskan pemain tengah itu tidak akan berhijrah.


Ada laporan mendakwa Chelsea sudah melakukan bidaan berjumlah �30 juta (RM147.3 juta) buat pemain tengah itu dan dia diketepikan ketika kekalahan di Manchester United.


Redknapp mendakwa Modric tidak bersedia daripada segi mental untuk beraksi namun kekal berada di White Hart Lane selepas tempoh perpindahan tamat sebelum ditawarkan perjanjian baru.

“Pengerusi sudah menyatakan sebelum ini beliau akan meneliti kontraknya dalam tempoh sebulan atau dua bulan lagi dan beliau memberitahu saya akan berbuat demikian,” kata Redknapp.


“Kami mahu dia kekal di sini. Pengerusi sudah memberi jaminan Modric tidak akan berhijrah dan tak mungkin dia menarik balik kata-katanya itu.

“Ia sudah menjadi satu masalah namun kami harap ia segera selesai dan kami boleh melupakannya. Kami mahu kekalkan Modric di sini dan menambah satu atau dua pemain untuk membantunya.


“Saya yakin dia akan kekal. Pengerusi sudah membuat keputusan dia tidak akan dijual dan tiada guna jika menjualnya pada hujung musim perpindahan kerana sukar mendapatkan pengganti.


“Dia terkeliru dengan semua ini kerana saya tidak berasakan dia pernah menimbulkan masalah kepada orang lain sebelum ini.”

No comments:

Post a Comment