Sunday, July 17, 2011

Arsenal nyaris tumbang di China

Arsenal bangkit dari ketinggalan ketika menentang Hangzhou Greentown untuk menyamakan kedudukan 1-1 menerusi jaringan Carlos Vela pada minit kecederaan pada aksi persahabatan siri jelajah pramusim di Asia semalam.

Pemain Hangzhou Greentow, Sebastian Vasquez menjaringkan gol pendahuluan pada minit ketujuh menewaskan penjaga gol Arsenal, Vito Mannone.

Arsenal yang kali pertama berkunjung ke China sejak aksi pramusim di Beijing pada 1995, turun menentang pasukan Liga Su- per China itu di bandar Yiwu, 285 kilometer dari selatan Shanghai.

Skuad The Gunners telah menjalani latihan di Austria sepanjang musim sejak 2001, namun beralih ke Asia tahun ini bagi mempromosikan kelab mereka kepada peminat di benua itu.

China adalah kunjungan kedua dalam siri jelajah Asia setelah menewaskan Malaysia 4-0, Rabu lalu.

Sementara itu, Denilson mungkin akan meninggalkan Arsenal selepas pemain tengah itu dikaitkan dengan pinjaman ke kelab Brazil, Sao Paulo.

Menurut laporan media, bekas kelab Denilson telah membuat tawaran untuk pemain berusia 23 tahun itu meninggalkan Stadium Emirates menerusi pinjaman jangka panjang.

Denilson bergelut untuk mempamerkan potensi sebenar di Arsenal sejak menyertai skuad The Gunners pada tahun 2006.

Pemain Brazil itu tidak menyembunyikan keinginan untuk meninggalkan kelab itu pada musim panas ini selepas berbincang bersama pengurus Arsenal, Arsene Wenger.

"Saya telah berjumpa Wenger dan memberi tahu dia apa yang saya rasa. Dia bersetuju untuk melepaskan saya. Ini adalah musim terburuk dalam karier saya dan saya cukup kecewa.

"Saya adalah seorang pemenang dan saya datang ke sini untuk memenangi trofi tetapi saya telah berada di sini selama lima tahun dan tidak memenangi apa-apa.

No comments:

Post a Comment