Sunday, October 3, 2010

Semua Ada Tugas Penting Untuk Di GALAS!!

Dikala media geger pasal pilihanraya di Galas, Malam Ahad ini ada misi penting untuk di galas oleh seluruh pemain dan penyokong pasukan The Red Warriors tanpa mengira idealogi politik bagi memastikan misi meraih kemenangan atau sekurang-kurangnya mengutip 1 mata menjadi kenyataan.

bagi yang dekat dengan Paroi, jangan anda kecewa atau menyesal ahad ini sekiranya kekecewaan yang diterima, jika sokongan anda sekadar di depan TV kerana anda tidak berjaya menjalankan tugas anda selaku pemain ke 12 yang paling dekat dengan kesebelas pemain yang lain.

Misi 3 Oktober amat sengit dan menjadi pilihan RTM untuk menyiarkannya secara langsung. Jika perlawanan pusingan pertama, penyokong Kelantan mampu membuktikan pada Zainal Abidin Rawok dan ASTRO bahawa penyokong Kelantan paling ramai dalam persaingan piala Malaysia sehingga kawasan luar stadium yang disediakan skrin layar liputan secara langsung ASTRO juga dipenuhi, Adakah mampu penyokong Negeri Sembilan membuktikan mereka juga boleh hadir beramai-ramai ke stadium Paroi ahad ini? Kita cabar penyokong Negeri Sembilan. Diingatkan cabaran ini hanya pada jumlah kehadiran penyokong ke stadium, bukan untuk mengwujudkan sebarang provokasi atau masalah-masalah lain.

Adakah misi ini akan menjadi tragedi Oktober atau Kenangan indah Oktober amat meresahkan hati seluruh penyokong dan pemain? Tekanan pada perlawanan amat berat, ramai penyokong mula bertindak sebagai jurulatih ketiga apabila ramai yang mula mengatur pemain kesukaan mereka dan berharap pemain pilihan mereka dipilih untuk beraksi ahad nanti. Walauapapun rumusan penyokong semua, kita perlu akur dan berserah sepenuh keyakinan kepada pilihan yang dibuat oleh ketua jurulatih B. Sathiananthan kerana beliau lebih mengetahui tahap prestasi dan kesihatan seseorang pemain.

Pemain diingatkan lebih berhati-hati dan bersungguh-sungguh semasa peluang 90 minit masih ada walaupun The Red Warriors mendahului, peristiwa menentang KL Plus tempoh hari amat menusuk hati dan perasaan seluruh peminat The Red Warriors. Sikap acuh tak acuh dan sambil lewa diakhir perlawanan telah membawa padah yang sukar diterima oleh semua.

Penilaian peminat pada 3 perlawanan lalu amat rendah dengan hanya memberi nilai 30% daripada keupayaan sebenar, Kelantan dalam saingan TM liga super yang dinilai pada kadar purata 70-85%. Jika hendak dibandingkan dengan keupayaan pemain Selangor yang sentiasa kekal pada nilai 80-99% bagi semua permainan Selangor, ketua jurulatih Kelantan perlu memperbaiki dan mengkaji penilaian ini. Purata jaringan gol Selangor pada kadar 2.5 gol bagi setiap perlawanan dan Kelantan pula masih dikadar 0.7 gol bagi setiap perlawanan. Kelantan dilihat kurang "kaki pembunuh" didepan gol. Bagi setiap perlawanan Kelantan pada tahap saingan pusingan pertama piala Malaysia sekarang, kadar untuk mencapai menang hanya 25%, Kalah 35% dan seri 40%, unjuran ini amat membimbangkan sekiranya tiada sebarang perubahan dilakukan dalam saingan pusingan kedua piala Malaysia ini.

Keputusan undian setakat hari ini untuk perlawanan 3 Oktober ini , 74.8% menjangkakan Kelantan akan menang, 17.7% meramal Kelantan akan Kalah dan 7.5% pula meramal Kelantan akan seri.

Keputusan undian setakat hari ini untuk impian menjadi juara piala Malaysia 2010, 81.8% masih yakin Kelantan mampu membawa pulang piala ini ke Kota Bharu dan 18.2% sudah tidak yakin Kelantan mampu merangkul kejuaraan ini.

Ianya sekadar penilaian dan ramalan, peluang masih ada untuk semua pemain dan peminat membuktikan The Red Warriors mampu mencipta kegemilangan pada tahun ini setelah piala Malaysia sahaja yang tinggal untuk dikecapi nikmat di perlawanan akhir. Semua pemain dan peminat jangan terlalu yakin dan berlagak kerana semua pasukan mengimpikan menjuarai kejohanan ini, sebarang keputusan yang diterima, penyokong diingatkan menerimanya secara terbuka dan rasional. Hanya usaha dan doa yang mampu kita lakukan, selebihnya berserahlah pada ketentuan Illahi kerana semuanya ada hikmah tidak mampu kita rungkaikan.

Jom kita pakat geger riuh stadium paroi ahad ini........Pada penyokong yang berkonvoi diingatkan mematuhi peraturan jalanraya dan berhati-hati.......penyokong yang hadir juga diingatkan mengelakkan membawa senjata berbahaya, mercun dan segalanya yang dilarang oleh pihak keselamatan.....Elakkan diri anda terlibat dengan sebarang provokasi dan insiden yang tidak diingini kerana tiada kompromi oleh pihak keselamatan.....Keselamatan lebih diutamakan!!! Maghi pakat maghi.....gomo kelate gomo...

No comments:

Post a Comment