Thursday, September 16, 2010

Sathia luah rasa kecewa


KOTA BHARU - "Ini pengajaran berguna buat pemain."

Demikian luahan Ketua Jurulatih Kelantan, B. Sathianathan (gambar) selepas melihat anak buahnya tewas di tangan juara bertahan, Piala Malaysia, Negeri Sembilan 0-1 pada aksi pembukaan di Stadium Sultan Muhammed ke-IV, Kota Bharu malam kelmarin.

Tanpa berselindung, Sathianathan melahirkan kekecewaan dengan persembahan anak-anak buahnya yang disifatkan tidak beraksi sebagai satu pasukan.

"Apa yang saya lihat, kita tidak beraksi secara berpasukan dan lebih ke arah corak permainan individu.

"Ini menunjukkan para pemain kurang berdisiplin di atas padang menyebabkan kita terperangkap dengan corak permainan baik yang ditunjukkan oleh pihak lawan," katanya.

Tambahnya, walaupun Negeri Sembilan tidak mempunyai banyak peluang, namun mereka berjaya menggunakan peluang yang dimiliki sebaik mungkin dan akhirnya berjaya menjaringkan gol kemenangan pada perlawanan itu.

Pada perlawanan akan akan datang, saya harap pemain dapat kembali semula ke prestasi sebenar dan mereka perlu mendisiplinkan diri dan mengelakkan daripada dibolosi," ujarnya.

Dalam pada itu, Sathianathan nyata berpuas hati dengan persembahan penjaga gol, Syed Adney Syed Hussien yang disifatkan beraksi dengan cemerlang pada perlawanan itu.

"Khairul Fahmi (Che Mat) yang mengalami sakit leher sebelum ini perlu bersaing dengan Syed Adney (Syed Hussien) bagi merebut kembali posisi penjaga gol utama Kelantan."

No comments:

Post a Comment