Sunday, July 10, 2011

Fabregas tidak ke Malaysia

Ketua pasukan Arsenal, Cesc Fabregas tidak akan menyertai pasukannya untuk jelajah pra musim di Asia minggu depan dan perkara tersebut disahkan oleh pengurus, Arsene Wenger, semalam.

Fabregas yang dikaitkan dengan perpindahan ke Barcelona pada musim panas ini, mengalami kekejangan otot dan tidak akan menyertai skuad Gunners yang berlepas ke Malaysia, hari ini.

"Fabregas tidak akan menyertai skuad kerana dia masih mengalami kecederaan otot. Dia akan kekal dan berlatih di sini,'' kata Wenger kepada laman web rasmi kelab, www.Arsenal.com.

Wenger bagaimanapun menegaskan, kelab London itu akan membawa pasukan 'terkuat mungkin' ke Asia, yang mana mereka akan beraksi dalam dua perlawanan menentang Malaysia di Kuala Lumpur, Rabu ini sebelum berlepas ke China dan kembali ke Eropah.

Turut dikhuatiri tidak dapat menyertai pasukan adalah tonggak pertahanan, Emmanuel Eboue yang mengalami kekejangan betis manakala Wenger masih berharap Samir Nasri, seorang lagi pemain yang dikaitkan akan meninggalkan kelab London itu dapat menyertai mereka

No comments:

Post a Comment