Sunday, November 14, 2010

Kelantan Pancing Pemain Baru

KELANTAN dilapor mula memancing beberapa muka baru bagi menghadapi saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Beberapa pemain dikatakan hampir pasti menandatangani kontrak bersama juara Piala Malaysia itu.

Sumber dalaman Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) memberitahu, antara muka baru yang bakal disenaraikan adalah tiga pemain KL Plus yang menarik diri daripada saingan Liga M musim depan.

“Salah seorang pemain tersebut merupakan bekas pemain kebangsaan yang pernah menyarung jersi beberapa pasukan sebelum ini, antaranya Kedah, Pahang dan UPB-My Team.

“Kita kini dalam proses terakhir untuk membawa masuk Irwan Fadzli Idrus yang merupakan seorang pemain pertahanan kanan. Kemasukan Irwan dijangka menguatkan lagi posisi pertahanan.

“Selain Irwan, kita juga memancing seorang lagi pemain pertahanan KL Plus, Mohamad Abdul Aziz Ismail yang juga merupakan anak jati Kelantan dan kemasukan kedua-dua pemain ini membolehkan kita mempunyai beberapa pilihan untuk barisan pertahanan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Tambahnya, Kelantan juga turut akan memperkuatkan jentera tengah dengan membawa masuk seorang lagi pemain, Reeshafiq Alwi.

Jelasnya, walaupun kombinasi sedia ada antara Badri Radzi dan Shakir Shaari dilihat semakin mantap dan serasi, kehadiran Reeshafiq akan membantu Kelantan untuk mempelbagaikan lagi corak permainan.

“Dia (Reeshafiq) pemain yang cukup kreatif serta memiliki kepantasan dan hantaran yang baik dan kita memerlukan seorang pemain yang mampu mengisi kekosongan di jentera tengah sekiranya berlaku kecederaan pemain yang sedia ada.

“Kita juga mendapat khabar gembira apabila seorang lagi anak Kelantan, Nurul Azwan Roya juga hampir pasti pulang selepas berkelana ke Johor FC,” jelasnya.

Kelantan kini dikhabarkan sedang mengintai beberapa pemain penyerang yang akan digandingkan bersama Norshahrul Idlan Talaha selepas hampir pasti kehilangan Hairuddin Omar yang akan ke Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment