Thursday, September 30, 2010

Soley Bersemangat Jalani Latihan


KOTA BHARU – Bekas pemain tengah Perlis, K Soley kini mula dapat menyesuaikan diri setelah menjalani latihan bersama skuad bola sepak Kelantan sejak pertengahan bulan ini.

“Sepanjang hampir dua minggu menjalani latihan dibawah kendalian Ketua Jurulatih, B Sathianathan saya tidak menghadapi sebarang masalah. Saya kini bersemangat dan dapat menyesuaikan diri dengan corak latihan yang diterapkan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Walau bagaimana pun, saya kini dalam proses cuba menyesuaikan diri dengan corak latihan skuad Kelantan sedikit demi sedikit. Sudah pasti saya memerlukan sedikit masa untuk mempelajari kombinasi serta membentuk persefahaman bersama rakan sepasukan yang lain.

“Begitupun, sebagai pemain profesional, saya mengikuti segala perancangan yang diatur oleh jurulatih. Bagi saya, mana-mana jurulatih adalah sama sahaja. Yang membezakan mungkin taktikal masing-masing,” katanya.

Soley berkata, walaupun tidak berpeluang membantu Kelantan dalam kempen TM Piala Malaysia yang berlangsung sekarang tetapi itu tidak mematahkan semangatnya untuk melihat pasukan Kelantan melangkah jauh dalam saingan kali ini.

“Sedikit terkilan kerana tidak dapat membantu Kelantan. Mungkin ada hikmahnya. Persediaan hari ini (latihan yang diikutinya) bagi memastikan tahap kecergasan saya tidak menurun disamping sebagai persiapan menghadapi musim depan.

Menurut Soley, beliau memuji kerjasama serta semangat yang ditunjukkan oleh rakan sepasukannya walaupun beliau masih baru menyertai skuad The Red Warriors.

“Kerjasama serta komitmen yang ditunjukkan rakan sepasukan juga cukup baik. Mereka sentiasa memberi sokongan kepada saya sepanjang menjalani latihan.

“Saya juga tidak menghadapi masalah menyesuaikan diri tinggal di sini. Suasana persekitaran lebih kurang sama dengan di Kangar,” katanya yang kini menyewa di Pasir Hor.

Bekas pemain tengah Perlis itu menjadi pemain pertama mengesahkan tempat dalam senarai skuad Kelantan musim depan setelah mengikat kontrak selama dua tahun untuk bermain bersama Kelantan hampir dua bulan lalu.

No comments:

Post a Comment