Tuesday, January 10, 2012

Liverpool hadapi Man. United


LONDON - Liverpool diundi bertemu Manchester United pada aksi pusingan keempat kempen Piala FA.

Pertemuan tersebut pasti mengimbas kembali insiden yang berlaku selepas penyerang Liverpool, Luis Suarez menghamburkan kata-kata berunsur perkauman kepada tonggak pertahanan United, Patrice Evra dalam saingan Liga Perdana England pada Oktober lalu.

Bagaimanapun, Suarez sudah didapati bersalah dan dikenakan hukuman penggantungan sebanyak lapan perlawanan serta dijangka terlepas aksi yang bakal berlangsung di Anfield itu.

Sebagai rekod, pertemuan antara Liverpool dengan United adalah yang pertama buat kedua-dua pasukan selepas insiden yang mencetuskan kontroversi tersebut.

Bagi skuad The Reds, ia merupakan peluang terbaik buat mereka untuk membalas dendam di atas kekalahan kepada United yang menyingkirkan mereka pada kempen musim lalu.

"Berdepan Liverpool... pasti ia merupakan suatu perlawanan yang menarik untuk kempen Piala FA kali ini.

"Buat peminat-peminat United, mari kita sama-sama saksikan dan berilah sokongan kepada kami," kata tonggak pertahanan United, Rio Ferdinand di laman sosial Twitternya.

Sementara itu, perancang Liverpool, Charlie Adam dalam catatannya di laman Twitter berkata: "Ia merupakan satu undian yang menarik apabila berdepan United di laman sendiri."

Liverpool mara ke pusingan keempat selepas membelasah Oldham Athletic 5-1 (Jumaat lalu), manakala United menewaskan musuh sejiran, Manchester City 3-2 pada aksi pusingan ketiga kelmarin.

Dalam pada itu, satu lagi perlawanan yang dijangka menjadi tumpuan sekiranya Queens Park Rangers (QPR) berjaya menewaskan Milton Keynes Dons kerana mereka akan berdepan Chelsea yang terlebih dahulu menyingkirkan Portsmouth 4-0 pada aksi pusingan ketiga kelmarin.

Ketika ini, kapten skuad The Blues, John Terry masih lagi disiasat selepas didakwa mengeluarkan kata-kata penghinaan terhadap tonggak pertahanan QPR, Anton Ferdinand.

No comments:

Post a Comment