Friday, February 11, 2011

Amaran Annuar

PRESIDEN Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa meminta supaya Akmal Rizal Ahmad Rakhli meminta maaf atas kenyataannya mengenai agihan bonus hasil kejayaan menjulang Piala Malaysia tahun lalu.

Katanya, Kafa tidak mempunyai sebarang masalah dengan Akmal, cuma yang menjadi isu selepas dia mengeluarkan kenyataan mendakwa persatuan itu tidak menjelaskan bonus kemenangan Piala Malaysia kepadanya.


“Kenyataannya terhadap Kafa tidak betul sama sekali sedangkan kita belum menerima bayaran bonus daripada kerajaan negeri. Jika dia enggan memohon maaf kepada Kafa, kami berhak mengambil tindakan,” katanya ketika ditemui pada Majlis Perjumpaan bersama Kakitangan dan Pemain The Red Warriors di Ibu Pejabat Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (Kada), semalam. Akhbar sebelum ini melaporkan bekas penyerang kebangsaan itu mendakwa dia dinafikan hak pemberian bonus atas kejayaan menjulang trofi Piala Malaysia tahun lalu.

Annuar berkata, Kafa turut menerima surat tuntutan cukai Akmal dan tiga bekas pemain Kelantan yang lain daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan jumlahnya begitu besar.


Katanya, Kafa akan memaklumkan mengenai surat tuntutan itu kepada Akmal bagi diselesaikan dan pihaknya hanya akan menyelesaikan sekadar yang mampu saja.


“Baki tuntutan selebihnya akan diserahkan kepada pasukan barunya untuk dijelaskan kerana itu sudah menjadi tanggungjawab pasukan itu,” katanya.

No comments:

Post a Comment