Saturday, May 15, 2010

Kijang @ Penyu Menangis?


Kelantan telah pun mengesan segala kegoyahan dan kelemahan barisan pertahan sejak dikejutkan Pahang, namun bagi jurulatih B. Sathianathan kemenangan keatas Johor 4-1 tidak akan dijadikan penanda aras kebangkitan Kelantan kerana situasinya akan berbeza ketika pertarungan dengan Terengganu nanti. Barisan pemain utama pada perlawanan Johor akan dikekalkan dan berharap Che Hishamudin dapat diturunkan. Kelincahan Mohd Badhri @ Piya, Indra dan Norshahrul sudah pasti akan ditambat oleh barisan pertahanan Terengganu, kepakaran Akmal dan Hairuddin dalam mengatur jaringan gol amat ditagih oleh semua peminat. Ramai penyokong kecewa dengan peningkatan mendadak kadar bolos gol sejak 3 perlawanan lepas sudah 5 gol dibolosi berbanding 4 gol bolos untuk 13 perlawanan. Ini menampakkan kemerosotan skuad pertahanan Kelantan yang amat ketara, sudah pasti tugasan berat bakal menanti Azizi, Daudsu dan Subra memastikan barisan pertahanan kental dengan asakan Terengganu pada malam esok. Penyokong juga berterima kasih dan mengucapkan tahniah diatas pemilihan Khairul Fahmi Che Mat selaku antara 3 penjaga gol negara yang akan diterbangkan ke Turki 10-20 Jun nanti, ternyata kehebatan Khairul Fahmi mula dihidu sejak ketangkasannya dalam pertemuan dengan Negeri Sembilan.

Kerancakan perlawanan malam esok sudah mula dirasai apabila telah ramai para penyokong mengintai kaunter tiket stadium pada hari ini ,setelah melihat kawasan luar stadium dipenuhi ramai peminat motor berkuasa tinggi yang disangkakan penyokong sedang menunggu kaunter tiket dibuka. Situasi kemeriahan dan kefanatikan tidak dapat dirasai dimana-mana stadium di Malaysia namun di Kelantan ianya telah menjadi satu kebiasaan dan kemestian bagi penyokong setia menunjukan kesetiaan dan semangat mereka kepada skuad kesayangan The Red Warriors. Konti media RTM baru sahaja menghubungi TRWC mengesahkan perlawanan pada malam esok akan disiarkan secara langsung melalui saluran TV1. Para penyokong yang tidak berkesempatan balik bolehlah menyaksikan dan memeriahkan perlawanan ini bersama penyokong yang lain dengan pergi ke lokasi-lokasi yang dijemput oleh kelab-kelab penyokong.

TRW FM juga akan menyiarkan secara langsung bagi peminat di luar negara melalui frenkuensi radio internetnya. Diharap semua peminat dapat memenuhi stadium lebih awal dan memakai pakaian kostum yang menarik bagi memastikan diri anda akan menjadi fokus tarikan kepada juru foto yang sudah pasti akan berlumba-lumba mengambil gambar sempena pertandingan Fotografi KAFA-TRWC 2010 yang sedang berlangsung. Kepada jurufoto diharap tidak melanggar batas sempadan yang ditetapkan pihak stadium tanpa pas media yang dibenarkan. Sama-sama kita doakan kemenangan kepada skuad kita pada malam esok dan memastikan Terengganu terus menangis dibumi kita. Penyokong Kelantan diminta mengelakkan sebarang provokasi, elakkan membawa mercun dan senjata yang berbahaya kerana Pihak KAFA telah berkerjasama dengan pihak keselamatan untuk menjamin keselamatan semua penyokong Kelantan dan Terengganu yang hadir. AYUH KITA PERGI KE STADIUM MEMBERI SORAKAN PADU GOMO KELATE GOMO KEPADA SKUAD THE RED WARRIORS.....KITA AKAN CAPAI PERSADA LIGA...

No comments:

Post a Comment