Wednesday, April 21, 2010

Baju Putih Buang Badi Seri dan bawa angka 3

Mungkin ianya sekadar kebetulan tetapi seluruh penyokong setia The Red Warriors mula teruja dan kagum dengan peningkatan prestasi yang dipamerkan, ramai menyatakan kesetiaan dan pujian kepada pasukan kesayangan mereka sekaligus menepis tanggapan negatif yang sering diberikan oleh penyokong yang kononnya setia atau dalam erti kata lain penyokong ini hanya muncul dan mengkritik ketika pasukan kalah dan senyap ketika pasukan menang, kesetiaan mereka hanya kepada kemenangan. Tidak menjadi kesalahan untuk mengkritik pasukan demi kebaikan tetapi biarlah kritikan yang berlandaskan kepada fakta yang membina.

Ketika selesai perlawanan tadi, wartawan kami sempat menemuramah 2 penyokong yang hadir, Mohd Firdaus dari Pauh Lima ketika diminta memberi ulasan pada malam ini menyatakan "saya memang dah jangka kita akan menang besar tetapi bukan 3-0, ianya 6-0 kalau S Chanturu dapat manfaat peluang dia saya rasa target saya sudah betul" manakala Wan Akmal dari Kampung Laut pula menyatakan "perlawanan malam ini tidak mencabar bagi Kelantan, sejak Kelantan dapat tewaskan Negeri Sembilan, kalau boleh nak tengok Kelantan lawan Selangor secepat yang boleh kerana Selangor pencabar dan penentu prestasi Kelantan sebenar". Ada juga menyatakan pujian kepada Norshahrul Idlan, Mohd Badhri dan Indra Putra kerana jelas kelihatan semangat dan keserasian yang diantara 3 trio ini.

Sungguhpun kemenangan demi kemenangan yang diperolehi, para pemain dan penyokong diharap tidak terlalu riak dan takbur untuk mengkritik pasukan lain dan para pemain perlu terus meningkatkan prestasi. Perlawanan sabtu nanti juga mencabar bagi skuad The Red Warriors kerana prestasi KL Plus yang sukar dijangka bagaikan tekanan kepada pakar strategi untuk membuat percaturan. Ketua Jurulatih B. Sathiananthan ketika dipadang masih sukar menunjukkan kegembiraan walaupun pasukannya menang besar pada malam ini kerana pada beliau semua tugasnya amat mencabar, tiada masa baginya untuk terlalu gembira dan biarlah senyuman gembira sebagai hadiah untuk penyokong The Red Warriors semua.

Jangan lupa jumpa The Red Warriors di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya Sabtu nanti. Pihak TRWC akan cuba bergabung dengan semua kelab dan persatuan penyokong setia untuk mengadakan konvoi beramai dan berkumpul awal dengan mengadakan persembahan dikir barat, lelongan barangan dan sessi mesra bersama pada sabtu nanti. Tunggu info terkini di sini atau di FB The Red Warriors Malaysia.

No comments:

Post a Comment