Thursday, February 18, 2010

Kelantan harungi perlawanan sukar

KOTA BHARU - Setelah seri di gelanggang lawan pada perlawanan pertama, hayat Kelantan dalam kempen Piala FA musim ini kini akan ditentukan di gelanggang sendiri pada perlawanan kedua pusingan kedua, Sabtu ini.

Bagi Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa, perlawanan kedua itu begitu kritikal bagi membolehkan Wira Merah mara ke suku akhir.

''Ia perlawanan 'mesti menang' sekaligus menyingkirkan Kedah selaku juara 2007/2008 bagi melebarkan laluan Kelantan memburu impian," ujarnya.

Sehubungan itu, beliau mengharapkan ribuan penyokong memenuhi ruang Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, bagi memberikan sokongan padu.

Beliau yakin tempoh 90 minit perlawanan akan digunakan sebaik mungkin untuk memastikan Kelantan mara ke pusingan seterusnya.

Sementara itu, Ketua jurulatih Kelantan, B. Sathianathan menyifatkan keputusan seri bertemu Kedah dalam perlawanan pertama pusingan kedua kelmarin, bukan tekanan buat diri dan pasukannya.

Sebaliknya keputusan tersebut dianggap sebagai pembakar semangat sebelum turun beraksi Sabtu ini di laman sendiri dengan sokongan para peminat tempatan.

Bekas pengendali skuad kebangsaan itu berkata, pemainnya menunjukkan corak permainan yang bagus, walaupun gagal menjaringkan gol.

"Keseluruhan saya berpuas hati dengan persembahan yang dipamerkan, para pemain sudah mula menampakkan keserasian dan mereka bermain bermati-matian ketika bertemu Kedah.

"Walaupun mengusai perlawanan, namun sekali lagi nasib tidak menyebelahi apabila kita gagal memanfaatkan setiap peluang yang terhidang," ujarnya.

Ketumpulan jentera serangan Kelantan menyebabkan mereka gagal menyempurnakan setiap peluang yang dimiliki.

No comments:

Post a Comment